Dobové testy automobilů Wartburg

První jízda vozem EMW „Wartburg“ (VTM 1/1956)

Na severozápadním okraji Thüringského lesa, doslova v „zeleném srdci“ Německa, leží město Eisenach. Malé domky s úzkými okny, vily a nová sídliště lemují křivolaké ulice a uličky. Zaplňují svými šindelovými střechami líbezné údolí, které se rozkládá mezi Wartburgem a Hörselským pohořím. Lutherův dům, Wartburg a rodný dům Johanna Sebastiana Bacha ještě dnes připomínají bohatou historii tohoto města. Ale pro nás, kteří žijeme ve věku techniky, je se jménem města nerozlučně spojeno jméno „Eisenacher Motorenwerke“ — Eisenašské motorové závody.

Wartburg 353 typ 353 (mot Auto-Kritik 19/66)

Nová karosérie vozu Wartburg už několik měsíců není tajemstvím. První fotografie jsme přinesli v čísle 2/66. Od července 1966 je nový Wartburg s označením 353 ve výrobě a v září začal prodej i v západním Německu. Zatím jsme stačili nasbírat první jízdní dojmy. Podrobný test bude následovat za několik týdnů.

Wartburg 353 pro náročné (Test SM, č. 40/73)

Automobily Wartburg 353, vyráběné od roku 1966, se staly okamžitě po zahájení prodeje u nás jedněmi z nejžádanějších a jejich obliba trvá stále, o čemž svědčí i ta skutečnost, že dodací lhůta je nejdelší mezi vozy na našem trhu. Psát o tom, že automobily Wartburg vynikají technologičností konstrukce, spolehlivostí a dílenským zpracováním by asi bylo nošením dříví do lesa. Více než 25.000 spokojených majitelů těchto vozů u nás může tyto skutečnosti jenom potvrdit.

Wartburg 353 W 1977 (Test SM, č. 40/77)

Vozy Wartburg nejsou na našem trhu novinkou či exotem. Od roku 1966, kdy byla zahájena sériová výroba druhé generace automobilů této značky, jich k nám bylo do konce minulého roku dovezeno přes 50.000, počínaje prvním typem o výkonu 33 kW, přes pozdější „padesátku“ s výkonnějším motorem, až po současný typ s předními kotoučovými brzdami, jenž je výsledkem soustavné, již více než desetileté modernizace. „Třistatřiapadesátku“ jsme také několikrát testovali a představili ji snad ve všech možných variantách — nejen v běžně k nám dodávaných s karosériemi sedan či kombi, ale i v provedeních u nás nedostupných, např. s předními anatomickými sedadly a řadící pákou na podlaze.